Veel fun, weinig slaap - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Veel fun, weinig slaap - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Veel fun, weinig slaap

Blijf op de hoogte en volg Resy

04 November 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Vandaag eindelijk een moment vrij genomen om alles weer eens op papier te zetten. Het einde komt steeds dichterbij en daardoor probeer ik zoveel mogelijk uit de resterende tijd te halen. Dit keer zal ik het bij de grote lijnen houden, anders wordt dit een verhaal van 5 a4tjes.

Zoals jullie natuurlijk ook hebben meegekregen, was het afgelopen week Halloween. Dit is hier gigantisch, op een leuke manier! Onze studentenvereniging had voor ons georganiseerd dat we een pompoen konden uitsnijden en we hebben een aantal Halloween feesten gehad. Het is redelijk vergelijkbaar met Carnaval, maar dan zonder de gekkigheid en een stukje enger. Ik had voor de gelegenheid een Top Gun jurkje gekocht, past goed bij mij en past ook gemakkelijk weer in de koffer voor de terugweg.

Iets anders dat de vereniging voor ons had georganiseerd, was een trip naar de Jack Daniel’s fabriek in Lynchburg. Dat was erg interessant om te zien, ondanks dat ik JD zelf niet lekker vind. Alle Jack Daniel’s die ter wereld verkocht wordt, wordt gemaakt in deze fabriek. Pas een paar jaar geleden is het de fabriek toegestaan om een winkeltje te hebben waar ze Jack Daniel’s kunnen verkopen, omdat het in een ‘dry country’ ligt. Daar ben je normaal gesproken niet toegestaan om alcohol te verkopen. Erg interessant, de Jack Daniel’s fabriek is altijd daar geweest namelijk!
De dag erna zijn we voor het eerst naar een echte NFL football game geweest. Ik ben niet zo’n grote fan van football, maar wilde het spektakel wel een keer meemaken. En dat heeft me zeker niet teleurgesteld! Tijdens de kick-off vlogen er twee jachtvliegtuigen over het stadion!! Dat was wel zo’n beetje het beste moment van de hele wedstrijd. In het stadion passen ongeveer 70.000 mensen, het was gigantisch. En dat is een event dat iedere week plaatsvindt, dat is nog het meest ongelooflijke. Uiteindelijk hebben de Tennessee Titans verloren van de Indianapolis Colts door de meest onmogelijke touchdown ooit in de verlenging ( http://youtu.be/Aqv7mqyo0-E ). Ik was stiekem wel blij dat het eindelijk afgelopen was, na 10 minuten football kijken heb ik naar ander soort touch downs gekeken, vanuit onze zitplaats had ik perfect zicht op Nashville Airport.

Dit weekend was ook weer een weekend van een hoop nieuwe ervaringen. Vrijdagavond hebben we de laatste Halloween party gehad, waar weer een aantal mensen heel origineel gekleed waren.
Zaterdag ben ik met Paul, Kristin en Matt Nashville een beetje gaan verkennen. We zijn naar de Opry Mills Mall gegaan, een gigantische Mall met zo’n beetje alles wat je kan bedenken. We hebben de nieuwe $6000 Bose Videowave tv mogen ervaren in een movie theater in de winkel, en we hebben ons erg geamuseerd in o.a. de Disney outlet. Daarna zijn we naar Sky High gegaan, een grote loods met overal trampolines. Dat was een flinke work-out, na een uur waren we allemaal kapot maar het was wel ontzettend leuk! S’avonds zijn we naar Lovecircle gegaan, dat is bovenop een heuvel in Nashville waar je geweldig uitzicht hebt op de skyline. Heel indrukwekkend. De avond (…nacht) afgesloten met Inception, maar niemand was meer wakker na het eerste half uur.

Vandaag ben ik met Spencer en Joe naar een shooting range gegaan. Dat is toch wel iets wat ik een keer gedaan moest hebben, vond ik. Toen we de winkel in kwamen zag je overal gigantische geweren aan de muur, dat was vreselijk intimiderend. Spencer heeft veel ervaring met schieten dus die kon me wel een beetje op mijn gemak stellen gelukkig. We hebben de kogels daar gekocht en zijn met zijn wapens gaan schieten. Voordat we naar binnen gingen konden we een afbeelding kiezen om als target te gebruiken. Ik was zo slim om te vragen of ze misschien een Mitt Romney afbeelding hadden… Toen ik het zei bedacht ik me dat dat niet erg slim was, ik was even vergeten dat Tennessee heel republikeins is en Obama een hoop nieuwe regels wil invoeren om wapenvrijheid in te perken. De opmerking werd me dan ook niet erg in dank afgenomen, maar gelukkig heb ik niemand boos gemaakt. (stiekem heb ik overigens wel een Obama t-shirt gekocht om de verkiezingsuitslag in te kijken komende dinsdag)
Het schieten zelf was een hele ervaring. Voor diegene die geïnteresseerd zijn, ik heb geschoten met een Jericho 941 en een Keltec sub2000 (beide met .40 kaliber s&w). Het richten ging me aardig goed af, maar het is moeilijk om het geweer stil te houden op het moment dat je schiet, je krijgt er toch een behoorlijke klap van met de terugslag. Het was een intense ervaring, een uur later had ik nog steeds knikkende knieën. Het is toch niet niks om een wapen in je hand te hebben waar je iemand mee kunt vermoorden. Wat een ervaring, nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou doen.

Ik heb overigens nog een interessante site van iemand gekregen, die me behoorlijk helpt bij het uitleggen van sommige Nederlandse gebruiken. Hoewel niet alles even correct is, is het leuk om te lezen: http://stuffdutchpeoplelike.com/complete-list/

  • 05 November 2012 - 19:56

    Ilse:

    BAMMMM RESY ZIT GEWOON MET GEWEREN TE SCHIETEN NIET NORMAAAAAAAAAAAAL
    jammer dat ik niet ff bij JD kon kijken boehoeeee
    ik mis je nu al op whats app haha doeiiiiiiiiiii

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 12391

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: