Lebanon - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Lebanon - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Lebanon

Blijf op de hoogte en volg Resy

21 November 2012 | Verenigde Staten, Lebanon

We vonden het tijd om weer eens wat te doen buiten de campus om, even er tussenuit. Twee jongens die we hier hebben ontmoet, Tom en Marshal, wonen in Lebanon; dat is ongeveer 35 minuten van hier. Iedereen zag het wel zitten om een weekend daar te slapen en allemaal leuke dingen doen, en nog iets meer van Tennessee te zien. Uiteindelijk was de groep een beetje uit elkaar gevallen en bleven alleen Tom en ik nog over, maar we hebben allemaal een erg leuk weekend gehad!
Vrijdagavond had Tom ons verrast door ons mee te nemen naar het Opryland hotel, hier in Nashville. Dat is een gigantisch hotel, niet in woorden te beschrijven. Het heeft 3 grote atriums in het midden, gevuld met planten en (nu) ontzettend mooie kerstdecoratie. Ik kreeg tranen in mijn ogen, ik ben gewoon een sucker voor kerstmis. We hebben onze ogen uitgekeken, het was echt magisch! Daarna zijn we naar Nashville downtown gegaan en hebben we ons vermaakt in een aantal country bars.

Zaterdag zijn we naar Drew’s huis gegaan, hij heeft een enorm landgoed en we zouden naar gaan schieten. Uiteindelijk bleek de groep een stuk groter dan verwacht, maar alles is beheerst en goed gegaan. We hadden allemaal lol en er is gelukkig niks misgegaan. Daarna zijn we terug naar Tom gegaan want we hadden beloofd om daar voor zijn familie te koken. Ik had beloofd kippensoep te maken (ik mis het zo!), Tom heeft zijn eerste kalkoen ge-’deep fry’-d, Claudia en Kristin hebben de salade gemaakt en zijn moeder had stamppot gemaakt van zoete aardappelen, erg lekker! Alles is goed gelukt en iedereen heeft het gesmaakt. Beter dan steeds hetzelfde eten hier op de campus, en ook lekker gezond. S’avonds hebben we Claudia en Kristin teruggebracht en hebben Tom en ik nog film gekeken. Zij hadden veel huiswerk te doen, maar ik heb het rustig deze week dus ik kon nog een dagje langer blijven.

Zondag heeft hij me leren boogschieten, wat is dat cool zeg! Veel leuker dan met die geweren aan de gang zijn. Daarna zijn we samen met zijn moeder de kerstboom gaan opzetten, jippie! Tom mocht, sinds hij een ornament had laten vallen op zijn vijfde, geen kerstboom meer aanraken, dus dit was voor hem ook nieuw. Helaas bleek de kerstboom een beetje scheef te staan, en terwijl hij het probeerde te herstellen viel (onder toeziend oog van zijn moeder natuurlijk) een kerstbal kapot. Dat was aanleiding voor zijn moeder om te vertellen hoeveel de ornamenten kosten, waardoor wij zo nerveus werden dat we het maar hebben opgegeven. Ze had kerstmannetjes van meer van $50 per stuk! Die wil ik niet kapot laten vallen per ongeluk haha! Uiteindelijk hebben we zo’n 4 uur aan die kerstboom gewerkt, maar we hadden nog niet een kwart erin van wat er uiteindelijk in zou komen. Al met al was het erg gezellig, tussendoor ook nog een South Park aflevering gekeken met een Kerst thema. S’avonds kwam zijn zusje thuis met hamburgers en friet voor iedereen, van haar werk. Altijd goed natuurlijk. Daarna heeft Tom me naar huis gebracht, en in de auto zei hij dat hij wist dat hij een leuk weekend gehad had, want nu was hij een beetje verdrietig dat het al was afgelopen!

Nu heb ik 3 rustige dagen school achter de rug, en vanavond ga ik met Drew naar zijn ouders om daar morgen Thanksgiving te vieren.
Overigens hebben we gister een trip naar Boston geboekt. We vertrekken de dag nadat het semester eindigt (16 december) en gaan met de bus naar NY op de 22e. Mocht de wereld echt vergaan, dan weten jullie bij deze waar ik uithang ;-)

  • 22 November 2012 - 10:26

    Peter:

    De wereld vergaat de 21e december, toch?
    Heb ik vrij en zit de hele dag in de kelder naast de motor, met een onvoorstelbare hoeveelheid bier te wachten op redding.....
    Groetjes Peter

  • 22 November 2012 - 12:08

    :

    En wat ga jij met Thanksgiving doen dan Resy?
    Wel kicken dat je daar mag schieten met geweer en boog. Ben jaloers!

  • 22 November 2012 - 12:08

    :

    En wat ga jij met Thanksgiving doen dan Resy?
    Wel kicken dat je daar mag schieten met geweer en boog. Ben jaloers!

  • 22 November 2012 - 17:37

    Resy:

    Hey Dennis! We eten voornamelijk met Thanksgiving ;-) Ik ben benieuwd, vertrekken over een uur. Kalkoen, ham, mac & cheese, boontjes, hmm heb er nu al zin in haha!

  • 27 November 2012 - 15:59

    Rene:

    Hee Peter, Ik kom ook en neem mijn motor mee!!
    grtzzzzzzz

Verslag uit: Verenigde Staten, Lebanon

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12377

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: