Hersenspinsels - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Hersenspinsels - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Hersenspinsels

Blijf op de hoogte en volg Resy

12 November 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

[GTST spoiler alert] Terwijl de rest van de wereld gewoon nog doordraait, ben ik nog steeds in shock dat mijn favoriete personage zojuist weggezeild is uit GTST! Het zal nooit meer hetzelfde zijn zonder deze knappe zweefvlieger!

Ok, terug naar waar ik het eigenlijk over wilde hebben. De afgelopen dagen is er niet veel spannends gebeurd, maar ik heb wel nagedacht over hoe het zit hier met de wapens enzo. Sommige dingen zal ik nooit begrijpen. Er is een jongen in mijn klas, Robert (die met het GTFO t-shirt), die me ontzettend graag pro-geweren wilt krijgen ofzo. Vorige week vertelde hij me dat zijn vader zijn eerste vuurwapen voor hem kocht toen hij 5 maanden oud was. Zodat hij er naartoe zou groeien (!). Zoiets is ondenkbaar in Nederland. Ik zou ook niet weten waarom je een kind in godsnaam met een vuurwapen moet leren omgaan. We zijn niet in oorlog en we hoeven ook niet te jagen om aan voedsel te komen. Maar zijn redenering was dat het beter is om een kind vroeg te leren hoe je er veilig mee om moet gaan, zodat het altijd verstandig zal zijn in het gebruiken van een vuurwapen. Toen ik daarop vroeg of hij zijn kind op die leeftijd ook een wapen zou geven, antwoordde hij dan volmondig ‘ja’. Ieder ander had ik voor gek verklaard, maar het is absoluut geen domme jongen en hij is ook niet roekeloos ofzo. Toch ongelooflijk. Het zou een hele schok voor hem zijn om eens te zien hoe het in een (redelijk) veilige maatschappij gaat zoals in Nederland.
Nu we samen over wapens praten, stuurt hij me ook steeds foto’s van zijn collectie – vraag me niet waarom! Ik zal jullie de foto’s onthouden, denk niet dat iemand daarop zit te wachten. Tot ik afgelopen vrijdag een foto kreeg van een (door hem) doodgeschoten wolf met zijn geweer triomfantelijk erop gelegd. Mensen worden voor minder in een gesticht gestopt! Ik begrijp de kick die het geeft om een geweer af te schieten, maar ik zou niet weten waarom je je goed (en trots ook nog!) zou voelen als je een weerloos dier doodt. Ok, tot zover een van de grote verschillen tussen onze culturen :p

Vandaag in de les heb ik iets aanschouwd wat ik niet had verwacht. Voor onze Business Ethics les gingen we de documentaire Food Inc. kijken. De documentaire laat zien waar het voedsel wat we eten vandaan komt, het is een aanrader voor wie het nog niet gezien heeft. Deze had ik al in Nederland gezien, en bij het napraten kwam het argument naar boven dat het misschien de situatie in Amerika zou zijn, maar dat het in Europa zover nog niet is. Dus ik was wel benieuwd hoe de mensen ‘in het hol van de leeuw’ erop zouden reageren. Tot mijn grote verbazing waren ze even geschokt als ik toen was. Ik had altijd de indruk dat iedereen wel wist hoe erg ze gemanipuleerd worden door het systeem, en dat ze bewust hun ogen ervoor sloten. Dat is blijkbaar niet zo, en ik ben erg blij om dat te zien. Dat heeft me aan het denken gezet. De groenten hier is bijvoorbeeld heel smakeloos, maar hoe kun je dat merken als je nooit iets anders gegeten hebt. De biologische producten in de supermarkt zijn schaars en ontzettend duur, dus waarom zou je dat kopen als je niet weet wat er slecht is aan de normale producten. Het heeft me ook weer aan het denken gezet over mijn eigen eetpatroon. Ik heb de laatste maanden behoorlijk genoten van wat Amerika te bieden heeft aan voedsel, en het wordt tijd dat ik weer eens bewust ga letten op het voedsel dat ik eet. Ik ben dankbaar dat bewustzijn van wat je eet ingebakken is in de Nederlandse cultuur.

  • 14 November 2012 - 12:06

    Henny Barmentlo:

    Vorige x schreef ik al dat je een hoop dingen hebt om over na te denken, en jij doet dat, heel goed van je.
    Als je in Amerika bent, krijg je als eten meesten een giga groot stuk vlees met aardapel , maar meesal patat, en een blaadje sla met een stukje komkommer en of tomaat.
    Dat word ook weer een leerzame reis, en daar is niks mis mee, Maar zolang we nog hier in nederland
    goed voedsel hebben, en nog niet gemanipuleerd, eten we lekker. Wat zal je lekker eten als je eind december weer even terug bent. Er zijn al een hoop mensen in Nederland die zelf groeten enzo verbouwen, zelf op balkons., hier in nederland, als ik zo'n mooie tuin zou hebben en ik zou beter terbeen zijn dan zou ik ook groeten enzo verbouwen, de smaak is vele malen beterder,Maar wie"t breed hebt breed leeft.

    Gelukkig dat we hiet ook een wapenbeleid hebben, ondanks komt het nog weleens voor dat een
    doorgedraaide gek , weleens gaat schieten. Nou lieverd ik hoop dat je nog een onwijze tijd gaat krijgen en grniet er maar lekker van. Veel liefs van je ........en een dikke kus.

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 12397

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: