Thanksgiving & Black Friday - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Thanksgiving & Black Friday - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Thanksgiving & Black Friday

Blijf op de hoogte en volg Resy

04 December 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn weblog voor het laatst heb geupdated, maar hier toch nog maar een.

Voor Thanksgiving was ik uitgenodigd door Drew, om dit bij zijn familie in Alexandria te vieren. Uiteindelijk bleek dat de hele familie naar zijn opa en oma aan de overkant van de straat kwam. En in de traditionele Amerikaanse stijl heeft iedereen een gerecht gekookt en nam iedereen eten mee. Drew had me van alle gerechten een beetje opgeschept zodat ik alles kon proeven. Het was een flink bord vol en 80% kwam me niet zo bekend voor. Nou, de meesten van jullie weten wel wat voor een held ik ben met het uitproberen van nieuwe gerechten… Maar goed, ik heb me niet laten kennen en alles opgegeten. Eigenlijk was het best lekker. Een aantal gerechten die ze hadden klaargemaakt: Pineapple casserole, hashbrown casserole, squash (erg lekker), dressing (niet zoals wij die kennen) met gravy of cranberrysaus, gevulde eieren, green beans en natuurlijk een grote ham en kalkoen. Als toetje hadden we een grote verjaardagstaart om de verjaardag van Drew zijn zus te vieren. Die was erg lekker, maar iedereen stond al zowat op ontploffen.

Na het uitgebreide eten hebben we zo’n beetje de rest van de dag televisie gekeken, zoals een luie kerstdag bij ons eruit zou zien. Ik heb een aantal leuke series gezien, alles voor mij nieuw. Het waren ‘reality’-shows, maar alles gebaseerd op werkelijke mensen. Duck Dynasty gaat over een stel boeren in Louisiana die rijk zijn geworden met het maken van fluitjes die eendengeluiden nabootsen. Breaking Amish gaat over een stel jongen uit de Amish die een jaar in New York City vertoefen en dan besluiten of ze terug naar huis gaan of niet. Moonshiners volgt een groep rednecks die in het bos hutten en grotten uitgraven om in het geheim alcohol te maken, moonshine (en geloof het of niet, twee dagen later hoor ik achter me in de klas iemand zijn moonshine aan iemand anders verkopen haha!). Allemaal erg grappige shows, al die dingen maken toch ook deel uit van de cultuur hier.

Later was Marshal nog even langsgekomen om zijn nieuwe geweer uit te testen in Drew’s achtertuin, hij had een M1 (voor diegenen die het weten…) en dat ding was luid! Marshal kreeg er een enorme klap van, dus ik heb hem niet geschoten – hij had me vierkant achterover geblazen.

S’avonds hadden we besloten om met Drew, zijn moeder en zijn zus te gaan winkelen voor Black Friday. Traditioneel de dag na Thanksgiving hebben de winkels allemaal goede koopjes, om een kickstart te geven aan het kerstshoppen. Ik had van horen zeggen dat mensen uren in de rij staan voor een TV en soms vechten om het laatste product, dat wilde ik natuurlijk zelf wel even zien. Dit was het eerste jaar dat de winkels openden om middernacht, dus we hadden allemaal een dutje gedaan en vertrokken om 11.15pm naar Murfreesboro. En inderdaad, bij de Avenue waren er rijen die rondom het hele block liepen. Vooral Best Buy was populair. Drew wilde graag DVD’s kopen ($4 voor de nieuwste blu-ray’s!), dus ik heb met hem dik een uur in de rij gestaan voor Best Buy. Zijn zus en moeder waren ondertussen shoppen voor kleding. We hebben ze in een kledingwinkel getroffen later, waar de schoenafdeling gewoon een bloedbad was geworden. Drew en ik hadden het daarna wel gezien, maar blijkbaar hadden zijn moeder en zus de smaak te pakken. Uiteindelijk hebben we allebei de malls in Murfreesboro gezien, met een koffiepauze bij Starbucks (die voor de gelegenheid ook open was), en zagen we de zon opkomen toen we in de auto terug naar huis zaten.
Wat een ervaring! Het was absoluut niet zo’n gekkenhuis als je ziet op TV, alles ging heel beschaafd. Maar onwerkelijk dat je midden in de nacht gaat winkelen haha!

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12368

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: