6 days of Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu 6 days of Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

6 days of Boston

Blijf op de hoogte en volg Resy

22 December 2012 | Verenigde Staten, Boston

Eindelijk de dag daar aangekomen om afscheid van iedereen te nemen. Zaterdag heb ik gedag gezegd tegen zo’n beetje iedereen. Zondag waren we allemaal een beetje in een slechte stemming omdat iedereen afscheid ging nemen. Voordat we vlogen had de moeder van Sarah ons op een ontbijt getrakteerd, dat was leuk om nog samen te doen. Met de belofte dat we elkaar weer zouden zien, hebben we afscheid genomen van iedereen en zijn we op het vliegtuig gestapt. We hadden een overstap in Charlotte, North Carolina, en die hadden we nèt gehaald. De gate was al gesloten en we hebben als twee idioten op de deur gebonkt tot ze ons erin lieten! Met succes! We kwamen zondagavond rond 1 uur aan in ons hotel en hebben geslapen tot de volgende dag 1 uur s’middags haha!

Maandag regende het de hele dag, we hebben voornamelijk gewinkeld en we zijn naar de film gegaan. Dinsdag was het weer gelukkig opgeklaard en zijn we naar Quincy Market geweest (echt een aanrader!!), Abercrombie & Fitch (natuurlijk) en naar het Aquarium. Als echte Europeanen alles te voet natuurlijk.

Woensdag hebben we de Freedom Trail gelopen, een route die je langs alle historische bezienswaardigheden in Boston leidt. Geweldig gevonden, maar we hadden af en toe toch wel een break nodig. Zo hebben we lekker gewinkeld, Kristin heeft haar haar laten knippen in Little Italy en we hebben lekker gegeten in Quincy Market. We hebben een gigantisch monument beklommen (294 treden!!) en aan het einde van de Trail verwachten we de Constitution te zien. Nadat we betaald hadden voor het museum, kwamen we erachter dat het ging om de USS Constitution – een schip! We kwamen niet meer bij van het lachen, daar sta je dan, twee studenten met een goed stel hersenen, tussen de kanonnen en de zeilen! De weg terug hebben we deels afgelegd met de ferry (erg mooi zicht op de skyline van Boston s’nachts) en te voet.

Donderdag zijn we naar de campus van Harvard en MIT gegaan. Ook te voet, dit was in een deel van de stad dat we nog niet gezien hadden. De MIT campus was open voor publiek en er waren zelfs wandelroutes uitgezet, erg leuk! We zijn even het Aerospace gebouw ingesneakt en ik was wel onder de indruk. Het zag er allemaal niet erg indrukwekkend uit, maar ze hadden er aardig dure apparatuur. De Harvard campus, daarentegen, was bij ieder gebouw beveiligd en we konden nergens naar binnen. Kristin was helemaal geïnspireerd door het feit dat ze in Harvard was, ik niet echt. Uiteindelijk hebben we de dag gespendeerd in diverse winkels rondom Harvard en hebben we de metro terug naar huis genomen.

Vrijdag was er een grote storm voorspeld, maar dat heeft ons niet tegengehouden om met de trein naar het plaatje Salem te gaan, een klein plaatsje nabij Boston dat bekend staat om de heksenvervolgingen. We zijn hier naar een heksenmuseum geweest en we hebben het huis van Hawthorne bezocht. Het was een schattig klein plaatsje aan de zee, met zeer vriendelijke mensen. S’avonds op tijd naar huis, de volgende dag zouden we de bus hebben naar New York City.