Fall Break Roadtrip - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Fall Break Roadtrip - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Fall Break Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Resy

17 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, zijn we afgelopen weekend op een roadtrip gegaan. Het was ontzettend leuk! Heel gezellig en erg leuk om wat meer van het land te zien. Natuurlijk is het af en toe een uitdaging om 7 neuzen dezelfde kant op te krijgen maar dat heeft gelukkig geen stempel gedrukt op het weekend.

Vrijdagmiddag zijn we vertrokken naar Chattanooga, een 2 uur durende rit. Ik heb gereden in Sarah’s auto, heerlijk! Het is lekker recht toe, recht aan rijden hier, bovendien is het verkeer ontzettend vriendelijk! Had het gevoel dat ik half zo alert hoefde te zijn dan in Nederland op de autoweg, zelfs in de file. De rit duurde overigens dik 3 uur, omdat we midden in de Fall Break file terecht kwamen. Hadden we niet echt bij nagedacht haha! S’avonds zijn we bij de familie van mijn roommate op bezoek geweest, die wonen daar. Erg mooi huis, heel groot en midden in de bergen. De wegen waren daar zo steil dat ze niet kunnen autorijden als het vriest, het is te glad voor de ijsmachines. School etc. wordt dan ook gecanceld. Helaas vriest het er nooit langer dan een dag vanwege het lekkere klimaat haha!
In de avond zijn we wat gaan eten en naar een bar gegaan, maar niet erg lang. De volgende ochtend zijn we met de meiden naar Ruby Falls gegaan, dat is een gigantische waterval midden in een berg! Echt prachtig om te zien! De waterval is ontdekt in 1928 maar ze zijn er nog steeds niet achter waar het water precies vandaag komt, dat geeft het wel iets magisch. Daarna hebben we de jongens getroffen voor de lunch, en toen ben ik met Drew een stuk door de stad gelopen. We hebben zeker 1,5 uur gewandeld, het was erg mooi om te zien. Het gebied is heel bergachtig en er komen veel toeristen naar Chattanooga omdat de stad zo mooi tussen de bergen en aan een rivier ligt.

Voor het avondeten zijn we doorgereden naar Atlanta, die rit heb ik voornamelijk slapend doorgebracht bij de jongens in de auto. In Atlanta konden we bij vrienden van de jongens in huis slapen, wat iedereen geld bespaarde voor een hotel. Die avond hebben we gegeten bij een kleine hotdog stand, die blijkbaar zo bekend was dat ze zelfs T-shirts verkochten met hun logo erop. Daarna hebben we thuis film gekeken en zijn we gaan slapen, want de volgende dag moesten we vroeg op voor Six Flags!
Six Flags dus. We hadden gehoord dat dit het beste Six Flags park zou zijn van de USA, dus we wilden het zeker een keer uitproberen! Het was erg leuk en zeer indrukwekkend! Ik keek mijn ogen uit, als echte rollercoaster tycoon speler herkende ik 8 van de 10 achtbanen uit het spel haha! Helaas ben ik niet zo’n held, ik ben in 2 achtbanen geweest en voor de rest in wat gewone attracties. Maar ik heb me zeker vermaakt! Voor Sarah was het een grotere uitdaging, haar been was nog niet helemaal in orde dus die kreeg rond 4 uur erg last van al het staan en lopen. We hebben toen besloten om naar huis te gaan en thuis lekker eten voor iedereen te koken. De spaghetti bolognese heeft ons goed gesmaakt, de avond hebben we ook doorgebracht op de bank want iedereen was kapot van de hele dag.

Maandagochtend zijn we vroeg opgestaan om nog zoveel mogelijk van Atlanta te kunnen zien op onze laatste dag. S’ochtends zijn we naar Atlantic Station gegaan, dit komt het dichtst in de buurt bij een stadscentrum zoals we dat in Europa kennen. We hebben lekker gewinkeld daar en voor lunch zijn we naar Varsity gegaan, dit restaurant heeft het drive-tru concept geïntroduceerd in de fast food wereld.
S’middags hebben we de jongens getroffen bij de Coca Cola fabriek. Dit was erg leuk, het was een soort Willie Wonka fabriek met allemaal grappige dingetjes. De Coca Cola flesjes die daar geproduceerd werden waren niet voor de commerciële verkoop, maar iedereen kreeg er eentje mee bij het verlaten van de fabriek. Origineel en leuk!
Na de Coca Cola fabriek hebben we de CNN studio bezichtigd. Tijdens de tour gingen we een roltrap op van 8 verdiepingen, behoorlijk hoog! Amerikanen houden ervan om dingen te benoemen die heel speciaal zijn. Zo was dit de ‘hoogste vrijstaande roltrap ter wereld’. Ruby Falls was bijvoorbeeld ‘de grootste waterval in een berg die commercieel toegankelijk is’. Ze specificeren het zo ver tot het ergens het beste in is haha! CNN was erg interessant om te zien, het geeft je een beeld van hoe een nieuwszender werkt die eigenlijk alleen maar live materiaal laat zien.
Na CNN waren we er wel klaar mee, en zijn we teruggegaan om alles in te pakken. We hadden een 4 uur durende rit voor de boeg, met een tussenstop halverwege om wat te eten. We hebben gegeten bij de Burger King in Chattanooga, waar we nog een vreemde ontmoeting hadden met een donkere man. Hij kwam op ons (Sarah, Kristin & mij) afgelopen, half in tranen dat hij gestrand was enzo en dat hij geld nodig had voor benzine. Uiteindelijk heeft Sarah hem kleingeld gegeven ter waarde van nog geen dollar. Later bleek hij dat bij de jongens ook gedaan te hebben en waarschijnlijk was het een oplichter. Maar wij waren wel ff bang om overvallen te worden, op de terugweg ook nog nota bene! Gelukkig is alles goed afgelopen.

Vandaag is het mooie schoolleven overigens weer begonnen. Volop huiswerk maken en een test van vorige week teruggekregen, 93% dus ik ben wel tevreden. Gisteravond was overigens weer een debat tussen Romney en Obama wat ik (natuurlijk) gekeken heb. Het wordt een spannende dag, 6 november!

  • 18 Oktober 2012 - 20:22

    Pa:

    Hee meissie,
    Fijn, dat je je goed geamuseerd hebt tijdens die Road Trip!
    Wordt maar geen lid van die SOA club (in het nederlands heeft dat toch een bittere bijklank)!!
    Succes met je studie, ik zit hopelijk nog maar 1 week thuis; dan weer lekker WERKEN!!
    Grtz, pa

  • 18 Oktober 2012 - 21:01

    Resy :

    Hey pap! Nee dat word ik zeker niet haha! Die borden staan over de hele campus verspreid en ik moet steeds grinniken als ik ze zie haha! X!

  • 19 Oktober 2012 - 09:45

    Ilse:

    Super gaaf om te lezen wat je allemaal hebt gedaan het weekend! jammer dat ik er niet bij kon zijn.
    Love u

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 12396

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: