Homecoming & FLYING! - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Homecoming & FLYING! - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Homecoming & FLYING!

Blijf op de hoogte en volg Resy

11 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Mijn laatste blog is pas 1.5 week geleden en ik heb het gevoel alsof ik zo weer een boekwerk kan schrijven. Er is zoveel gebeurd in de tussentijd! Ik zal het bij de samenvattingen (proberen te) houden ;-)

Vrijdagavond zijn we gezellig met een groep naar de film gegaan (Looper – aanrader), daarna zijn we nog even uitgegaan in een pub. Het uitgaansleven hier begint eindelijk een beetje te wennen! We hadden een meisje bij ons die nog niet in Whiskey Dix was geweest en het was grappig om te zien dat ze net zo verbouwereerd was als ik, die eerste avond.
Zaterdag was het begin van Homecoming, dat is een week waarin er vanalles georganiseerd wordt voor de alumni van de universiteit. De dag begon met een parade, vergelijkbaar met onze Carnavalsoptocht. Alleen een beetje groter (natuurlijk). Er was ook een onderdeel waarin de internationale studenten meeliepen met de vlag van hun land, maar dat heb ik mooi aan me voorbij laten gaan haha! Na de parade ben ik met Sarah en haar vriendin naar het tailgating gegaan, waarna we naar de footballwedstrijd gingen. Het was dit keer niet meer zo saai, inmiddels ken ik 4 footballspelers dus dat maakt het wat interessanter om naar te kijken. Ze zouden de Homecoming King & Queen in de helft bekend maken en dat wilde ik ook wel even zien. Uiteindelijk bleek die ceremonie niet langer dan 5 minuten te duren. S’avonds ben ik uit gaan eten met de familie van mijn roommate. Die waren gekomen om o.a. mij te ontmoeten haha!

Over zondag kan ik wel 5 pagina’s typen! Allerliefste Sarah heeft vroeger op school gezeten met de zoon van de voormalig eigenaar van een van de vliegscholen op Murfreesboro Airport, en voor mij heeft ze contact met hem opgenomen en geregeld dat we een keertje met hem mee konden vliegen! Hij heeft een paar eigen vliegtuigen en gaat regelmatig zelf vliegen, dus we konden zondag met hem mee. Onze bestemming voor die dag: Lake Barkely, Kentucky. Hij was ook nog eens een vlieginstructeur dus we mochten op de linkerstoel plaatsnemen! Ik heb heen ‘gevlogen’ en Sarah op de terugweg. Het was erg leuk, het vliegtuig was een stuk geavanceerder dan ik gewend ben maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken. De luie piloot die hij is, na de take off had hij het systeem gelijk op autopilot gezet. Ik heb vriendelijk gevraagd of hij die eraf wilde halen en daarna heb ik tot aan de start van het circuit manueel gevlogen! Supertof! Op de achterbank zat Sarah te genieten en die heeft een paar (stuk of 100) foto’s gemaakt, vooral toen we over Nashville heen vlogen op 1200m hoogte! Prachtig uitzicht op de stad! Het was voor haar de eerste keer in een kleiner vliegtuig, ze was helemaal onder de indruk haha!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Lake Barkley (waar nog geen vlieg te bekennen was, zo uitgestorven), had Ben een taxi geregeld die ons naar een restaurant zou brengen. Daar hebben we heerlijk gegeten, met uitzicht op een meer. Het scheen een populair vakantieresort te zijn, dat kan ik ook wel begrijpen. Na betaald te hebben was het tijd voor de terugvlucht. Het was inmiddels donker en nu zou Sarah voorin zitten. De takeoff was wel even interessant, er was geen runway verlichting dus we vlogen letterlijk een donker gat in. Alles is natuurlijk goed gekomen haha! Achterin heb ik genoten van het prachtige uitzicht van Tennessee in het donker. Nashville konden we goed zien naderen, de drukke stad leek in brand te staan aan de horizon door de hoeveelheid licht! Schitterend!
Toen we weer landden in Murfreesboro, kreeg ik de smile niet meer van mijn gezicht af. Wat een ervaring!

Na zondag valt alles in het niet bij de vlucht, hoewel we daarna ook wel een aantal leuke dingen nog gedaan hebben. Maandag heb ik mijn halloweenkostuum gekocht (het is nog een verrassing maar het is erg Resy kan ik jullie vertellen) en we hebben het slagveld in Murfreesboro bezocht. Hier was een belangrijke slag in de Civil War en dat is nu een nationaal park. We zijn in het museum geweest en het was erg interessant om te zien. Dinsdag voornamelijk geleerd voor 2 belangrijke toetsen op woensdag. Na deze twee testen ben ik woensdag met een groep naar een Mexicaans restaurant gegaan voor ‘Margarita Wednesday’, een welverdiend avondje uit na het harde leren. Vandaag ben ik bezig met het afronden van een aantal dingen, omdat we morgen vertrekken op onze roadtrip!
We gaan in totaal met 7 mensen, 4 meiden (Sarah, Claudia, Kristin & me) en 3 jongens (Tom, Drew & Marshal). Vrijdag op zaterdag staat Chattanooga op het programma, zaterdag en zondag naar Atlanta en maandag brengen we een bezoekje aan het beste Six Flags park in de US! Heb er ontzettend veel zin in!

  • 13 Oktober 2012 - 09:35

    Pa:

    Hee meissie,
    Op het moment dat ik je verhaal lees, ben je al weg....
    Hopelijk heb je het leuk gehad!
    Die foto's van je vlucht zijn super, je was alleen veel aan het trillen op de terugweg (alles bewogen).
    Ik moet nog 2 weken wachten, en dan mag ik hopelijk weer autorijden (EINDELIJK).
    grtz en tot gauw,
    pa

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 12390

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: