Straight A’s en feestjes - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Straight A’s en feestjes - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Straight A’s en feestjes

Blijf op de hoogte en volg Resy

30 September 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

De dagen vliegen hier nog steeds voorbij, helaas! We doen een hoop leuke dingen, niet allemaal even bijzonder maar wel heel gezellig.
Op school gaat het ontzettend goed, het is een stuk makkelijker dan ik had verwacht. Nu heb ik 3 toetsen gehad en ik had voor alle drie een A. De cijfers zijn gebaseerd op percentages, bij 100-90% goed krijg je een A, 89%-80% een B, etc. Het niveau ligt hier toch wel een stuk lager dan in Nederland. Het uiteindelijke cijfer voor het vak is wel van meer onderdelen afhankelijk dan alleen de toets. We krijgen vaker onverwachte quizzen, moeten veel papers schrijven, huiswerkopdrachten maken en presentaties geven. Maar ik ben blij met de goede start en hoop dat ik het bij kan houden.

Gelukkig leidt mijn ’college experience’ niet onder het leren haha! We gaan ontzettend veel op stap, meestal naar een kroeg of bij iemand thuis. Dat is wel leuk, na een paar avonden hier op je kamer te zitten heb je dat ook wel gezien. We zijn twee donderdagen naar het festival Live On The Green gegaan in Nashville, waar het uitzicht op de skyline tijdens zonsondergang echt verbluffend was. Op dat soort momenten voel ik me echt een lucky girl, dat ik hier mag zijn en dit allemaal kan doen.

We gaan regelmatig naar een bar om wat te drinken. Gister is dat misgegaan met een van de Franse jongens. Hij was zo dronken dat hij gevallen is en met zijn hoofd op een punt terecht gekomen is. Ambulance en politie voor de deur, uiteindelijk was hij om 3 uur terug met (letterlijk) twee nietjes in zijn achterhoofd en nog steeds dronken. Dat is gelukkig het heftigste tot nu toe, de rest is redelijk beschaafd gebleven haha!

Verder gaan we vaker bij Sarah thuis een film kijken en heb ik de afgelopen week 2x bij iemand in huis gekookt voor een aantal mensen. De eerste avond pasta met een salade, gisteravond authentieke kippensoep. Heerlijk om weer eens een ‘homecooked meal’ te eten. Het boodschappen doen was wel een uitdaging, er waren een aantal producten waar ik de vertaling niet van wist. Uiteindelijk hebben we een goede methode gevonden, ik heb de Nederlandse naam gegoogled en een afbeelding laten zien aan een winkelmedewerker. Meestal konden ze ons dan wel verder helpen. Wat overigens frappant is dat ze hier geen taugé verkopen, blijkbaar wordt dat 4x per jaar geoost en is er in alle laatste oogsten salmonella gevonden. Het lag me op de lippen om te zeggen dat ze het best uit Europa konden importeren dan haha.

Ze hebben hier overigens een aantal geweldige producten om het koken makkelijker te maken. Met stip op 1 staat de boterspray, een spuitbus waar je de bakspullen mee in kunt vetten. Het werkt ontzettend goed en scheelt veel tijd en vieze handen haha! Verder is me opgevallen dat je hier alleen maar vaste hoeveelheden kunt kopen. Je kunt meestal niet een aantal items afwegen of iets dergelijks, alles is vooraf verpakt.
Verder verkopen ze hier ook een insectenspray, Raid, die ik vandaag (helaas) voor het eerst heb moeten gebruiken. Er liep hier een oorwurm in de kamer en ik heb hem goed ingespoten ermee, nou ik heb nog nooit een beestje zo erg zien kronkelen! Het was bijna zielig om te zien, het leek alsof hij echt verbrandde ofzo. Maar het schijnt ook tegen kakkerlakken te werken, die schijn je niet echt op een andere manier dood te krijgen. Dus ik ben er wel blij mee haha! Mijn roommate is een kop kleiner en een stuk schattiger dan ik ben, maar wat dat betreft is ze zeker mij held!

Als we op stap gaan ben ik meestal de enige die nuchter blijft, wat als grote voordeel heeft dat ik vaker terug naar huis mag rijden. Ik heb zo al in een aantal mooie grote auto’s kunnen rijden, leuke ervaring! De regels op de weg hier zijn vergelijkbaar met Nederland, maar mensen rijden een stuk vriendelijker en veel minder agressief. Voor Fall Break gaan we een roadtrip maken (die we vanavond definitief gaan plannen), ik mag dan in de auto van Sarah rijden, een VW Jetta. Is zeker geen straf!

Tot nu toe pas 11 Audi’s gezien hier (still counting!), schijnbaar worden die hier niet verkocht dus moet je die zelf importeren, wat het een stuk duurder maakt. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het straatbeeld in Nederland daarom een stuk beter is dan hier ;-)
Ik heb overigens nog een leuk filmpje wat ik met jullie wil delen, over het gezonde verstand van een van de twee presidentskandidaten hier. Jullie begrijpen dat dit mij, als Aviation student, de tenen doet krommen!!
http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/419433/september-25-2012/mitt-romney-s-airplane-window-gaffe

Als afsluiting nog even een shout out voor mijn jarige broertje! 2 dagen geleden 17 geworden maar ik kon er helaas niet bij zijn. GEFELICITEERD dude!

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12397

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: