Weeks of integration - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Weeks of integration - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Weeks of integration

Blijf op de hoogte en volg Resy

06 September 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Inmiddels heb ik al redelijk een ritme gevonden hier, voor de dagelijkse dingen. Ik heb iedere dag les, één les in de ochtend en één les in de middag. Woensdag heb ik ook nog een lange les in de namiddag. Op woensdag na ben ik iedere dag wel redelijk op tijd uit, wat ruimte geeft om leuke dingen te doen. Helaas houden ze hier ook ontzettend van huiswerk, opdrachten, papers, presentaties etc. dus ik moet ook het e.e.a. doen na school. De lessen zijn ontzettend leuk en interessant, het grootste verschil is dat er veel interactie is hier tussen de docent en de studenten. Omdat de meeste mensen hier hun eigen vakkenpakket kunnen samenstellen, is het overgrote deel van de klas erg gemotiveerd en geïnteresseerd in de stof.

Wat eten betreft gaat het best goed. Voor de mensen die het filmpje uit een van mijn vorige reisverslagen hebben bekeken: blijkbaar is er nog véél meer! We kunnen bijvoorbeeld zelf wafels maken met een wafelijzer en ze hebben iedere dag minimaal twee verschillende soorten schepijs. Ook kun je op verzoek een verse hamburger laten bakken en is er een wok. Wat worden we hier verwend!! Maar ik moet zeggen dat we er tot nu toe aardig goed mee om kunnen gaan, we houden elkaar goed in toom. En ik probeer nog steeds 1x in de twee dagen iets aan sport te doen.

Afgelopen weekend zijn we flink gaan shoppen, eerst in een out-door Mall, waar we ons echt platvoeten gelopen hebben! Het was (zoals alles) mega uitgestrekt. Wel leuk om te vermelden is dat ze er ook een winkeltje hadden met MTSU merchandise, daar heb ik er inmiddels een stuk of 5 van gezien. De tweede dag zijn we naar een kleinere indoor mall gegaan, waar ik regenlaarzen gekocht heb (daarover later meer) en nog wat andere dingen die ik heel hard nodig had (zoals een Batman pyjama…).
In de avonden hebben we ‘downtown’ Murfreesboro verkend, een groot plein met allemaal café’s, clubs en bars. Beide avonden hebben we voornamelijk doorgebracht in Whiskey Dix, een bar/club waar we voor het eerst line-dancing hebben aanschouwd. Ze draaien hier voornamelijk hiphop en countrymuziek, en als er een country liedje opkomt dan gaat (als vanzelfsprekend) iedereen in een bepaalde formatie staan en doen ze bepaalde danspasjes. Iedereen kent het en danst mee! Ontzettend vreemd en leuk om te aanschouwen. Ik ben nog niet zover dat ik er zelf aan meedoe haha!

Het weer hier is nog steeds errug lekker, overdag rond 28-30 graden. Goed te doen! Ik hoorde dat het een Nederland alweer flink is afgekoeld, dus ik geniet een beetje extra voor jullie. We hebben de afgelopen week wel twee zware stormen gehad, waarbij de regen met bakken uit de lucht kwam, het ontzettend hard waaide en je de bliksemschichten niet meer bij kon houden. Vroeger was het terrein van MTSU een moeras, waardoor de drainage van water nog steeds een groot probleem is. De straten worden rivieren en overal zijn grote plassen met water. Vandaar de regenlaarzen, heb er al dankbaar gebruik van gemaakt.

De eerste Amerikaanse bioscoopervaring heb ik afgelopen week ook gehad. Omdat een aantal mensen The Dark Knight Rises nog steeds (!) niet hadden gezien heb ik over mijn hart gestreken en ben ik meegegaan om hem voor de tweede keer te zien. De bioscoop in dit, voor Amerikaanse begrippen, kleine plaatsje heeft 16 zalen en veel te comfortabele stoelen (zelfs je rugleuning kun je aanpassen!). Het is absoluut geen straf om daar de komende paar maanden wat films te bekijken.

Morgen nog een laatste dagje school en dan is het weekend! We hebben nog niet veel plannen gemaakt, maar er staan ongetwijfeld weer wat eerste-keer’s op het programma.

  • 09 September 2012 - 10:54

    Ilse:

    Die foto met toy story is echt het toppunt haha

  • 09 September 2012 - 20:22

    Resy :

    Ik denk er serieus over na om ze te kopen! :D

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12395

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: