First day of classes - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu First day of classes - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

First day of classes

Blijf op de hoogte en volg Resy

27 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Ooh het was spannend! Ik was zo benieuwd hoe het zou zijn, wat voor soort lessen we zouden krijgen en of ik het bij kon houden met het Engels! Maar het gaat behoorlijk goed. Ik mis alleen af en toe wat referenties. Bijvoorbeeld bij Business Ethics vroeg de professor welke bedrijven we kenden die door onethisch gedrag failliet gegaan waren. Ik kon er niet één noemen helaas. Hopelijk gaat dat niet teveel moeilijkheden opleveren. Naast Business Ethics had ik vandaag ook Business Communication, waarbij er een algehele ‘ooooh’ door de klas ging toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam. Blijkbaar is een buitenlander toch nog speciaal, ondanks dat we met een zeer grote groep zijn. Naast deze twee lessen heb ik de komende week nog Airline Management (een praktijkvak waarin we onze eigen airline gaan opzetten), Airport Management en Principles of Management. Ik heb het erg veel zin in!

In de middag zijn Claudia en ik met een taxi naar Stone River Mall gegaan, waar we lekker geshopt hebben. Ik moest sportschoenen hebben en nog wat kleine andere dingen. Na de Mall wilden we even nog naar Target, wat aan de overkant van de straat was. Het was alleen een straat waar ze 80 reden en we nergens een voetgangersoversteekplaats konden vinden. Toen we even bij Starbucks zijn gaan vragen bleek dat het niet erg voetgangersvriendelijk gebied is. Dat is wel het understatement van het jaar! Uiteindelijk hebben we de straat voorzichtig doch snel overgestoken en zijn we langs de kant van de weg naar Target gelopen. De taxi was redelijk duur ($24 heen en terug), maar helaas hebben we (nog) geen andere mogelijkheid om te gaan.

Na deze blog zal ik even stoppen met het gespam haha, sorry voor alle emails! Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben gekregen van Middle Tennessee State University en mijn tijd hier. Er vallen dingen tegen, en er vallen dingen mee. Ik kijk ernaar uit om hier voorlopig te vertoeven!

Ik heb overigens (voor noodgevallen) een Amerikaans telefoonnummer: +1 615 423 0745

  • 28 Augustus 2012 - 09:50

    Paul:

    Ha ha, die staten in de VS zijn voor auto's! Niet voor voetgangers. Alette heeft het zelfde meegemaakt. Wij Europeanen moeten nog veel leren op dit gebied ;-). Koop maar snel een auto, dan ben je van die problemen af (en wie zal dat betalen denk je dan). Klinkt indrukwekkend al dat gemanagement. Je zult wel heel geleerd terug komen. En spammen is het niet, het is juist leuk veel te horen. Succes er mee.

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 12387

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: