Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Nashville

Blijf op de hoogte en volg Resy

25 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag hebben we een leuke tour gekregen door Nashville! Georganiseerd door de universiteit, gingen we met een bus naar Nashville en deden we wat sightseeing. We zijn naar een Farmers Market geweest (verse groenten & fruit!), naar the Capitol (dat is zo’n beetje het gemeentehuis van de staat van Tennessee) en in downtown Nashville hebben we wat gegeten. Daar ook even het Hard Rock Café binnengegaan maar er was helaas te weinig tijd om er uitgebreid te eten. In downtown Nashville was er een autoshow, dus ik viel met mijn neus in de boter! Helaas geen door mij zeer gewaardeerde Audi’s, maar wel een hoop andere mooie auto’s.

In Nashville heb ik ook even de tijd genomen om met een van onze begeleiders te praten over controversiële dingen hier in het zuiden. De onderwerpen waar men geen open mind in heeft zijn voornamelijk politiek en religie-georiënteerd. Geen homorechten, abortusrechten, socialisme en vergelijkbare zaken aankaarten dus, tenzij je in een vertrouwde groep bent. Goed om te weten.

Op de terugweg kwamen we met de bus in een enorme storm, met veel regen en harde wind. Na 20 minuten was de storm over en toen we op de campus aan kwamen bleek dat daar helemaal geen regen geweest was (en we waren ontzettend dichtbij). Raar weer hier.

S’avonds hadden ze een carnival georganiseerd op de campus, voor alle nieuwe studenten. Er was een soort quiz-stand en de winnaars van de quiz mochten in een money machine (zie foto)! Ook waren er trampolines en springkussens. We werden die dag uitgenodigd voor een Fratenity party, maar op aanraden van twee jongens uit onze dorm zijn we daar niet heengegaan. Het schijnt daar nog erger aan toe te gaan als in de films (!). De dag erna spraken we een aantal mensen die wel geweest waren, ze zeiden dat de party nog geen uur geduurd heeft tot de politie kwam met 6 auto’s om de boel stil te leggen. Nou, dan weet je wel genoeg…

• 28 Augustus 2012 - 09:16

Ilse:

tijd om je up in te leveren hahahahaha

• 28 Augustus 2012 - 16:30

Mams:

Nee hoor, niks ervan, ben er nog steeds dolblij mee! Maar in Amerika lijkt ie me inderdaad niet zo handig.

• 28 Augustus 2012 - 18:29

Resy :

Jawel hoor, lekker zuinig met de afstanden die je hier moet afleggen ;) xxx

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Resy