Roommate - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu Roommate - Reisverslag uit Murfreesboro, Verenigde Staten van Resy - WaarBenJij.nu

Roommate

Blijf op de hoogte en volg Resy

24 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Murfreesboro

Vandaag zijn de Amerikaanse studenten hier gearriveerd, waaronder ook mijn kleine schattige blonde roommate. Ze heet Carly en is heel lief en girly. Ik denk niet dat we veel gemeen hebben maar ik ben blij dat ze aardig is en een leuke persoonlijkheid heeft. Ze is vegetarisch waardoor het heel moeilijk voor haar is om fatsoenlijk op de campus te eten. Ze gaat voor haar eten naar Walmart iedere week en ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan de volgende keer. Ze zei er wel even bij dat ze een kleine auto heeft… een Ford Focus… Ik heb maar niet gezegd dat hele families daarmee op kampeervakantie gaan in Nederland haha!

Gedurende de hele dag was er vanalles voor ons georganiseerd. S’ochtends was er ‘The Great Giveaway’, waar mensen hun oude spullen doneren en wij die gratis mochten meenemen voor op onze kamer. Ik heb een handig rek om handdoeken op de drogen gepakt en wat servies meegenomen. S’middags wilden we graag naar Target gaan maar we hebben uiteindelijk +- 3 uur in de lobby gewacht op een taxi. Tijdens het wachten hebben we wel leuke gesprekken gevoerd, met name over cultuurverschillen. Er kwam aan bod dat een bevriend stel van een Amerikaanse jongen met school moest stoppen doordat ze een kindje zouden krijgen, waarop ik vroeg dat waarom ze geen abortus had laten plegen. In Nederland zou dat niet vreemd zijn om te vragen, maar hier blijkbaar wel. Gelukkig weten ze wel dat wij uit een andere cultuur komen en heb ik er geen problemen mee gekregen.

Daarna heb ik de tijd genomen om mijn roommate te leren kennen en s’avonds was een dinner&movie georganiseerd voor alle nieuwe studenten. Er was een grote tent met een lopend buffet en een opblaasbaar videoscherm waarop we de film Anchorman gekeken hebben. De sfeer was erg leuk, om zo met z’n allen in het gras op de campus naar de film te kijken.

Verslag uit: Verenigde Staten, Murfreesboro

Resy

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12376

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 03 Januari 2013

Op uitwisseling naar de US

Landen bezocht: